Ласкаво просимо

до електронної бібліотеки Інституту журналістики

Головна || Законодавча база || Навчально-методичні комплекси || Наукові видання
Праці викладачів || Студентські роботи || Різне


Лекція 7. Фотоілюстрації у друкованому виданні.

Карась М.А.

План.
1. Чинники приваблення читацького інтересу.
2. Критерії підбору фотоілюстрацій.
3. Вимоги до підписів під фотоілюстраціями.

1. Чинниками приваблення читацького інтересу є:
а) діти;
б) тварини;
в) популярні, "зіркові" особистості;
г) гумористичні ситуації;
д) незвичні сюжети (за допомогою технічних засобів фотомайстра - кут зйомки, лінзи та ін.);
е) гра кольорів.

Ці чинники справедливі для ілюстрування усіх шпальт, від першої до шіснадцятої чи двадцять четвертої. З огляду на те, що кожна сторінка повинна мати від однієї до трьох фото- чи інших ілюстрацій, кожний випуск періодичного видання може вимагати до кількох десятків якісних фотознімків. Тому деякі знімки можуть лише побіжно бути пов’язані з темами журналістських творів і виступати як окремий яскравий журналістський виступ.

2. Критерії:
а) рух;
б) наявність людей у знімку;
в) обмеження кількості людей (до 3-4 осіб);
г) щільність композиції знімку;
д) крупний план людей, що виражає емоції (лагідність, радість, гнів, розгубленість тощо).

Наприклад, 10-11 квітня 2003 року усі газети світу вийшли з майже однаковими фотознімками на першій сторінці, що ілюстрували взяття Багдада і падіння режиму Хусейна в Іраку. Усі знімки надані світовими інформагенціями “Асошіейтед Прес”, “Рейтер”, “Франс Прес” та іншими, але редактори вибирали знімки за своїми уподобаннями. Як легко простежити, у більшості українських газет на знімку зображено падаючий монумент Хусейна (рух), за ним спостерігають 3-4 вояки (критерії б,в), або видно палаючі краєвиди і мечеті Багдада на задньому плані (г) чи радість на обличчі якогось вояка на передньому плані (д).

3. Вимогами є використання форми теперішнього часу для дієслів. Минулий час дієслова використовується лише у додатковій інформації текстівки. Зайвими словами є "на знімку", "зверху ви бачите" і т. п., яких необхідно уникати. Іншою ключовою вимогою є дотримання жанрових вимог до ілюстративних матеріалів (фотоінформація, фотозамітка, фоторепортаж, фотозамальовка).


© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові