Ласкаво просимо

до електронної бібліотеки Інституту журналістики

Головна || Законодавча база || Навчально-методичні комплекси || Наукові видання
Праці викладачів || Студентські роботи || Різне


« FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG» − одне з найвпливовіших видань у світі

В. Мальцева

УДК 070.1(430)


  Десять років тому створення єдиної Німеччини стало одним з найамбітніших економічних проектів за всю історію. З жовтня 1990 року після тривалих переговорів і численних поступок з обох сторін було проголошено єдину Німеччину. У 1990 році Гельмут Коль переконував своїх співвітчизників у тому, що через кілька років колишня Східна Німеччина, яка значно відставала у своєму розвитку, перетвориться на "квітучу країну", причому, без порівняно великих витрат. В економіку Східних районів було вкладено 540 млрд. доларів, проте до "квітучої країни" на Сході ще далеко. Частка ВВП на душу населення, як і раніше, складає всього дві третини від показника на Заході, а середній рівень зарплати менший на 25%. Але, якщо згадати, з чого починала колишня НДР і до чого вона прийшла сьогодні, то картина виявиться не такою безнадійною.

  Хвиля невдоволення прокотилася по західнонімецькій пресі. Найвпливовіша німецька газета "Frankfurter Allgemeine Zeitung", ("FAZ" − "Франкфуртська загальна газета") на першій сторінці в одному з номерів опублікувала редакційну статтю, де висловлено думку, що приділяти особливу увагу Сходові не є "ні необхідно, ні бажано".

  Не встигли затихнути пристрасті з приводу об'єднання Німеччини та введення єдиної грошової одиниці, як життя подарувало газетярам таку новину, як поява "євро".

  Розвиток засобів масової інформації ФРН з 90-х рр. проходив у доволі складних політичних і економічних умовах. Але значних змін у структурі преси не відбулося. У ФРН, як і раніше, видавалися 423 щоденні газети з 1597 виданнями та загальним накладом 25,3 млн. примірників.

  Найбільший наклад серед якісних щоденних газет залишався за "Suddeutsch Zeitung" − 380012 примірників, на другому місці − "Frankfurter Allgemeine Zeitung", загальний разовий наклад якої склав 371060 примірників, "Die Welt" − 202094 примірники, загальний разовий наклад "Frankfurter rundschau" − 189400 примірників, " Neues Deutchland" - 79523 примірники, "Die Tageseitung" - 58139 примірників, "Junge Welt" - 27529 примірників.

  Особливої уваги заслуговує, як уже говорилося вище, одна з найвпливовіших газет − "Frankfurter Allgemeine Zeitung", яка виходить у Франкфурті-на-Майні з 1949 року. Її сильною стороною є те, що вона має цілу мережу кореспондентів у всьому світі, й ці кореспонденти поставляють інформацію, в основному, незалежну від телеграфних агентств. Особливо це стосується розділу економіки, частиною якого є додаток "Blick durch die Wirtschaft" ("Огляд економки"), який друкуєтьcя з 1958 р. та поширюється через передплату.

  У 1958 році редакція відділу економіки " Frankfurter Allgemeine Zeitung" вирішила утворити додаткове видання у вигляді "Огляду економіки" ("Den Blick durch die Wirtschaft ") з метою повнішого висвітлення інформації економічного характеру. На початку це була інформаційна вкладка (Informationsblatt), яка послужила поштовхом для популяризації підприємницького досвіду. Протягом років цей економічний додаток набув високого авторитету як видання, що найбільше розкуповується, жоден спеціалізований випуск не міг з ним у цьому зрівнятися. І хоча "Огляд економіки" був спеціалізованим листком, але його ще не можна було назвати газетою для спеціалістів.

  Сьогодні, через сорок років, економічний відділ "Франкфуртської загальної газети" ("Frankfurter Allgemeine Zeitung") повністю задовольняє зростаючий читацький попит, статті на тему економіки набули важливості та більшого обсягу. Якщо економічними матеріалами газети раніше цікавилися лише одиниці, то зараз вони привертають увагу майже всіх, і при цьому економічний відділ постійно вдосконалюється. Сфера діяльності послуг, як і консультації, стає часткою економіки, у якій беруть участь чимало активних, діяльних людей із відповідною інформаційною потребою. В останні роки стрибкоподібний підвищений інтерес до інформації з бірж, до новин про підприємства, до проблем законодавства і податків − ось приклади читацького попиту, які у газеті "FAZ" теж розглядаються. В редакції економіки сфокусовані значні сили спеціалістів, і сьогодні зміст економічного відділу газети, як і додатку "Огляд економіки", друкується та редагується однаково ретельно.

  1 серпня 1998 року з важливим змістом додатку "Огляд економіки" з'єдналися публікації економічного відділу "FAZ", і номер почав виходити щопонеділка. Крім цього, з впровадженням у 1999 року євро, кореспонденції, звіти про ринок фінансів і матеріали про інвестиційні кошти розширилися за рахунок обговорення цих тем в " Огляді економіки".

  Економічний огляд "Франкфуртської загальної газети" з 1999 року був поділений на видання із загальними економічними новинами та коментарями і звітами про підприємства та на фінансовий додаток із докладними фінансовими звітами, а також курсами й цінами на біржах.

  Так, у додатку "Техніка і мотор", який виходить щовівтірка, містяться дослідження і новини техніки.

  "Франкфуртська загальна газета", з пропозиціями розділу економіки та "Огляду економіки", зараз претендує на місце провідної економічної газети в усьому світі.

  Велику частину читацької аудиторії газети "Frankfurter Allgemeine Zeitung" складають менеджери німецьких банків; керуючі справами; генеральні директори та підприємці, зайняті в стратегічних напрямах планування сучасного господарства; особи, що обіймають ключові посади в галузі фондових та валютних ринків.

  У політичній частині газета скоріше симпатизує позиціям ХДС/ХСС, а в економічних питаннях віддзеркалює інтереси підприємців.

  Більше, ніж інші газети редакція "FAZ" піклується про щоденну рубрику "Листи читачів".

  У підзаголовку газети вказано, що вона "незалежна і позапартійна", а також дуже впливова і визначає себе як "традиційно консервативну". Наклад газети постійно зростає, що свідчить про популярність видання. В 1993 році наклад був 395 тис. примірників, а в 1997 році він склав уже 400,4 тис. примірників.

  Ще можна виділити дві характерні риси цієї газети: вимогливість до оформлення та високий рівень аналітичних матеріалів. Позитивно відзначається й рекламна частина: як правило, рекламу пропонують респектабельні фірми і йдеться в ній про дорогі та якісні товари.

  Таким чином, " Frankfurter Allgemeine Zeitung" справді найвпливовіша газета в Німеччині. Звичайно, в політичному плані вона вірно служить верхівці великої буржуазії та правлячим колам, всіляко їх підтримуючи. Але основна заслуга газети та її "Огляду економіки" все ж полягає в активному сприянні подальшого розвитку економіки та популяризації її досягнень.
  ________________________________________

  1. Вороненкова Г. Ф. О взаимоотношениях государственных органов и средств массовой информации в ФРГ // Вестник Моск. Университета. Серия «Журналистика». - 1992. №6.
  2. Вороненкова Г. Ф. СМИ ФРГ // Вестник МГУ. Серия «Журналистика». - 1997 . - № 4.
  3. Майн Херманн. Средства массовой информации в Федеративной Республике Германии». -1995.

© В. Мальцева, 2009


© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові