Загальна характеристика масовоінформаційної діяльності.
Розвиток інформаційної індустрії як сфери виробництва засобів масової комунікації (ЗМК), або засобів масової інформації (масового інформування) (ЗМІ).
Наявність технології інформаційного виробництва як обов’язкова умова розвитку інформаційної індустрії. Поняття про технологічний предмет, технологічні засоби (телевізори, радіоприймачі, комп’ютери, друкарське обладнання тощо) і т. д.
Галузі інформаційного виробництва.
Виробники ЗМК.
Органи управління інформаційною індустрією:
Заклади підготовки і перепідготовки та підвищення кваліфікації виробників ЗМК.
Науково-дослідні заклади в інформаційно-комунікативній сфері.
Засоби масової комунікації (друковані, аудіовізуальні, електронні), або мас-медіа.
З історії науки про масову комунікацію.
Природа і структура комунікативного процесу.
Походження слова “комунікація”.
Ознаки комунікації.
Основні результати спілкування.
Основний конфлікт під час спілкування.
Визначення комунікації.
Системи масової комунікації.
Співвідношення творчих і нетворчих процесів у структурі масової комунікації.
Структура масової комунікації.
Моделі масової комунікації.
Комунікація і суспільство. Вплив суспільства на формування систем масової комунікації. Вплив систем масової комунікації на розвиток суспільства. Україна в європейському і світовому масовокомунікаційному просторі.
Типи комунікаторів.
Журналіст як професіональний комунікатор (комунікант).
Поняття про маси.
Характеристика маси.
Комунікаційний уплив на маси.
Аудиторія і публіка.
Типологія публік та аудиторій. Концептуалізація аудиторії як маси.
Типи масових аудиторій.
Теорії масової комунікації і їх зіставний аналіз.
Етапи розвитку комунікології. Науки, що вивчають масову комунікацію. Наукові підходи до вивчення масової комунікації. Методи аналізу масової комунікації.
[Назад]