Ласкаво просимо

до електронної бібліотеки Інституту журналістики

Головна || Законодавча база || Навчально-методичні комплекси || Наукові видання
Праці викладачів || Студентські роботи || Різне


Зарубіжне телебачення

Тематичний план лекційних і семінарських занять

ТЕМА 1. ТЕОРЕТИЧНІ І ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ СУЧАСНОГО ЗАРУБІЖНОГО ТЕЛЕБАЧЕННЯ

Вступна лекція, присвячена ознайомленню зі змістом і проблематикою нового нормативного курсу. Мета, завдання, предмет, програма, структура нормативного курсу “Зарубіжне телебачення”. Тематична характеристика напрямків дослідження, визначення понять і термінів. Огляд основних і додаткових теоретичних джерел, ілюстративного матеріалу. Методика організаційно-навчального процесу: теоретичний і практичний аспекти лекційних і семінарських занять.

ТЕМА 2. ВИДИ І НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТЕЛЕБАЧЕННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Визначення поняття “ефірне” телебачення. Становлення і розвиток ефірного мовлення в Європі, Америці, Азії. Історія та перспективи розвитку кабельного телебачення: досвід Сполучених Штатів Америки. Кабельне телебачення в Європі. Тематика телепрограм кабельних мереж. Основні аспекти розвитку супутникового телемовлення в світі. Новітнє супутникове телебачення: особливості функціонування сателітного мовлення в період глобалізації та інтеграції. Інтернет-телебачення. Зарубіжне комерційне і громадсько-правове телебачення: конкуренція чи співпраця.

ТЕМА 3. ЗАКОНОДАВЧА БАЗА ДІЯЛЬНОСТІ ТЕЛЕРАДІООРГАНІЗАЦІЙ: СВІТОВИЙ ДОСВІД

Правові та економічні стандарти функціонування електронних ЗМІ в світі. Огляд законодавчих документів з регулювання діяльності телебачення в США, країнах Азії, Західної та Східної Європи: спільне та відмінне. Директива Європейського Союзу про телебачення без кордонів. Загальні положення і мета Європейської конвенції з транскордонного телебачення. Українське законодавство про ТБ і нормативи Конвенції: співвідношення, перспективи. Проблема регулювання новітніх телекомунікацій.

ТЕМА 4. СТРУКТУРА ТА ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ МІЖНАРОЖНОГО ТЕЛЕБАЧЕННЯ

Міжнародне телебачення як один із сегментів системи засобів масової комунікації. Багатофункціональність як характерна тенденція міжнародного телебачення. Аналіз основних суспільних функцій телебачення з огляду на міжнародний аспект. Міжнародне телебачення як глобальна комунікативна система. Огляд і характеристика найбільш поширених і популярних міжнародних сателітних телеканалів: Discovery, CNBC-EUROPE, BBC-WORLD, TV-4, POLSAT, ZDF, DW, RAI-UNO, TV-5, TVE, ANN, CCTV-4. Організація телемовлення за кордон: досвід “DW”. Іномовні радіопрограми BBC, радіостанції “Свобода”, української редакції мовлення за кордон. Роль і місце іномовного телебачення в інформаційному просторі.

ТЕМА 5. ОСНОВНІ АСПЕКТИ РОБОТИ МІЖНАРОДНОГО ВІДДІЛУ ТБ

Структура відділу ( служби) міжнародної інформації в системі телевізійного мовлення. Міжнародний відділ в редакції інформації: функції, обов”язки, напрямки діяльності. Організація власного корпункту ( бюро) телекомпанії за кордоном. Матеріально-технічне оснащення бази корпункту. Система акредитації. Участь знімальної групи в міжнародних заходах:: етапи підготовки телевізійного матеріалу. Особливості роботи творчої групи корпункту за кордоном: злагодженість професійних дій тележурналіста, телеоператора. Етичні критерії міжнародної тележурналістики.

ТЕМА 6. СПЕЦИФІКА ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЖУРНАЛІСТА-МІЖНАРОДНИКА НА ТЕЛЕБАЧЕННІ

Специфіка тележурналістської творчості в міжнародній службі редакції, каналу. Робота журналіста з інформацією. Характеристика основних джерел міжнародної інформації: агентства, прес-центри, інтернет-ресурси, зарубіжна преса, радіо, телебачення. Методика і система подачі міжнародної інформації в новинах. Проблема перекладу, редакторська робота журналіста. Специфіка адаптації зарубіжної інформації до ефіру: озвучування, титрування, монтаж. Особливості підготовки телевізійного матеріалу до програм різних типів і жанрів міжнародної тематики. Колективний характер творчості на телебаченні: співпраця журналіста, ведучого, редактора, режисера, оператора.

ТЕМА 7. РОЗВАЖАЛЬНЕ ТБ АМЕРИКАНСЬКОГО КОНТИНЕНТУ

Огляд найбільш популярних телевізійних каналів США, Канади, Аргентини, Мексики, Бразилії. Аналіз розважального типу телемовлення: вікторини, ток-шоу, конкурси, концерти. Специфіка одночасної телезйомки на декількох майданчиках: постановка і видовищність як відмінна риса шоу. Шоу-мен (ведучий): майстерність виконавця та імпровізатора. Поняття співведучого. Робота з аудиторією: діалогічний характер телевізійного спілкування. Телесеріал: історія становлення жанру. Національні традиції і ментальний фактор як стрижень концепції екранізації багатосерійного твору.

ТЕМА 8. СУЧАСНА ТЕЛЕІНФОРМАЦІЯ АЗІЇ

Інформаційні програми телебачення Японії, Кореї, Китаю: структура і верстка новинного випуску. Графічне оформлення відео анонсу в інформаційних програмах. Титри. Специфіка подачі міжнародної інформації. Ведучий інформаційної програми: підбір типажів. Репортер з місця події: особливості роботи під час прямого включення. Операторська майстерність. Візуальна характеристика сюжетів інформаційної програми і студії новин.

ТЕМА 9. ТРАДИЦІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТЕЛЕБАЧЕННЯ

Художньо-публіцистичні та пізнавальні програми німецького, італійського, іспанського, французького , англійського, шведського телебачення. Методи та форми екранного втілення художньо-публіцистичного образу в сучасних телевізійних програмах. Специфіка розкриття образу телевізійного героя, учасника телепрограми. Стиль телевізійного показу інтерв”ю: природність перебігу розмови. Документальність і образність на екрані: відтворення події екранними засобами. Монтажне поєднання візуального і вербального компонентів.

ТЕМА 10. АВТОРСЬКЕ ТЕЛЕМОВЛЕННЯ КРАЇН СНД

Історія виникнення авторського телебачення як принципово нового формату мовлення на прикладі телевізійної продукції каналів ОРТ, НТВ ( Росія), 1+1, УТ-1, ICTV, СТБ (Україна). Особливості композиції авторської телевізійної програми. Жанрова характеристика сучасного авторського телемовлення. Поступ реалізації ідеї автора. Поняття авторського стилю на телебаченні. Синтез авторської, сценарної і редакторської майстерності. Роль режисера в авторській програмі. Операторська робота. Ведучий в кадрі і за кадром.


© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові