Ласкаво просимо

до електронної бібліотеки Інституту журналістики

Головна || Законодавча база || Навчально-методичні комплекси || Наукові видання
Праці викладачів || Студентські роботи || Різне


Hавчальна програма

Омельчук О.С.

Нормативний курс передбачає висвітлення теоретичних і практичних аспектів творчості журналіста із спеціалізацією міжнародна журналістика. Приклади які наводяться для студентів стосуються телебачення. Зокрема, студенти працюватимуть репортерами та як ведучі “у кадрі”. Для цього вони повинні, у першу чергу, вміти знаходити вдалий варіант подачі інформації та подавата її в ефірі.

Мета курсу – підготувати студентів до професійної роботи на телевізійних каналах. Допомогти студентам визначитися із своєю спеціалізацією: політика, економіка, культура, медицина, спорт тощо. На базі групи створюється робосий колектив редакції де є відділи інформації, аналітики, міжнародний відділ, культури. За ча курсу коже студент спробує себе у цих вдділах, працюватиме під орудою свого редактора.

Завдання курсу – на практиці перевірити здібності у сфері телевізійної журналістики зі спеціалізацією міжнародна інформація.

Тема 1. Тематичне окреслення курсу

Журналісти-телевізійники. Репортери. Режисери. Оператори. Продюсери каналів. Вміння і навички репортера на ТБ. Освіта. Знання мов. Грамотність. Вміння збирати і аналізувати інформацію. Спеціалізація. Вміння начитувати і працювати в кадрі. Телегенічність.

Тема 2. Прес-конференція

Робота журналіста на прес-конференці. Підготовка. Подача запитань. “Свої” запитання. Запис прес-конференції. Визначення видів “синхронів”. Ексклюзивне інтерв*ю.

Тема 3. Спеціалізація журналісти

Види спеціалізацій. Тематика. Регіональна спеціалізаця. Спеціалізація за тематикою. Створення архіви. Налагодження контактів із об*єктами спеціалізації. Джерела інформації.

Тема 4. Технічне обладання

Фікрофони. Телефон. Магнітофон. Касети. Освітлення. Відеокамери. Комп*ютерне програмне забезпечення.

Тема 4. Начитка текстів

Мовні особливості. Артикуляція. Види голосу. Способи начитки. Ораторські навички. Прослуховування.

Тема 5. Продукт журналіста телевізійника

Створення матеріалів. Сюжети. Огляди. Спеціальний репортаж. Тематичні програми. Їхні види.

Тема 6. Реклама на ТБ

Комерційні програми. Реклама на ТБ. Визначення рейтингів. Види реклами на ТБ.

Тема 7. PR на телебаченні

Види PR-івської продукції. ПР в телевізійній програмі. PR- план телевізійної програми (новини, шоу, авторська прорама).

Тема 8. Етикет як складова інформаційного поля роботи журналіста

Поведінка журналіста. Ситауційні фактори поведінки. Етикетні норми. Міжнародні етикетні норми. Фактор образу в роботі журналіста. Форми образів (іміджів) для журналістів.

Рекомендована література

1. Брацыло С.Б. Особенности развития тележурналистики, как процесс синтеза социальной потребности и технический возможности. – М. – МАКС Пресс. – 2000.

2. Борецкий Р.А. Телевизионная программа., МГУ., М., 1967.

3. Бугрим В.В., Мащенко І.Г. Телебачення прямого ефіру: Навч. Посібник. – К. 1991.

4. Васильева Т.В., Осинский В.Г., Рукавишников Л.А./ Теле- и радиоинформация: учеб. пособ: - Ленинград, - 1987

5. Егоров В.В. Теория и практика советского ТВ, – М, - Высшая школа. – 1980. – с.125

6. Гоян В.В. Телевізійна інформаційна програма: типологічна характеристика, параметри діяльності журналіста. – К., 1999.

7. Кузнецов Г.В. Телевизионный журналист. – М., 1980.

8. Мащенко І.Г., Канюка. Програмна структура телебачення/ Тексти лекцій

9. Миллерсон Дж. Технология телевизионного производства.- М., 1974.

10. Москаленко А.З., Губернський Л.В., Іванов В.Ф. / Основи масово-інформаційної діяльності: Підручник / Київ, ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 1999. —634 с.

11. Новина в журналістиці / Бібліотека журналіста міжнародника / Анатолій Чічановський / Київ, “Грамота 2003”.

12. Різун В.В. Загальна характеристика масовоінформаційної діяльності.

13. Лекція перша. / Київський національний університет імені Тараса Шевченка. —К., 2000.


© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові