Ласкаво просимо

до електронної бібліотеки Інституту журналістики

Головна || Законодавча база || Навчально-методичні комплекси || Наукові видання
Праці викладачів || Студентські роботи || Різне


Навчальна програма. 3 курс

Омельчук О.С.

Нормативний курс передбачає висвітлення теоретичних і практичних аспектів творчості журналіста із спеціалізацією міжнародна журналістика. Приклади які наводяться для студентів стосуються телебачення. Зокрема, студенти працюватимуть репортерами та як ведучі “у кадрі”. Для цього вони повинні, у першу чергу, вміти знаходити вдалий варіант подачі інформації та подавата її в ефірі.

Мета курсу – підготувати студентів до професійної роботи на телевізійних каналах. Допомогти студентам визначитися із своєю спеціалізацією: політика, економіка, культура, медицина, спорт тощо. На базі групи створюється робосий колектив редакції де є відділи інформації, аналітики, міжнародний відділ, культури. За ча курсу коже студент спробує себе у цих вдділах, працюватиме під орудою свого редактора.

Завдання курсу – на практиці перевірити здібності у сфері телевізійної журналістики зі спеціалізацією міжнародна інформація.

Тема 1. Тематичне окреслення курсу

Журналісти-телевізійники. Репортери. Режисери. Оператори. Продюсери каналів. Вміння і навички репортера на ТБ. Освіта. Знання мов. Грамотність. Вміння збирати і аналізувати інформацію. Спеціалізація. Вміння начитувати і працювати в кадрі. Телегенічність.

Тема 2. Верстка новин. Відеомонтаж.

Концепція новин. Підбір і пошук новин. Джерале інформації. Підбір відеоматеріалів. Відповідність текстам. Відеомонтаж.

Тема 3. Оформлення матеріалу. Монтажні листи. Сюжет.

Види оформлення журналістських матералів. Касети. Тексти. Створення монтажного листа (реджисерський, програмний). Сюжет . Його оформлення.

Тема 4. Складові сюжету: підводка,стенд-ап,синхрони, відводка

Що таке підводка. Її особливості. Стенд-ап як складова сюжету. Його особливість. Синхрони . Відбір синхронів для матеріалу. Відводка.

Тема 4. Начитка текстів. Записи “хрипушки”.

Мовні особливості. Артикуляція. Види голосу. Способи начитки. Ораторські навички. Прослуховування. Начитка текстів поза студією на телефон.

Тема 5. Огляд новин.

Методи підбору матеріалів доля створення огляду новин. Тематичний огляд.

Тема 6. “Лайфівські сюжети”. “Рубрика “Дивовижа”.

“Лайфівські” матеріали. Їх особливість. Написання такого матеріалу.

Тема 7. Використання архівних матеріалів

Створення архівноїї бьази даних . Відео база. Фотобанк. Інформаційна база даних.

Тема 8. Особливості роботи з ведучим, журналістами, операторами, режисерами.

Як найвдаліше стоврювати спільний продукт.

Тема 9. Прямий ефір.

Ведення прямого ефіру. Особливості. Образ ведучого. Навички. Прямий ефір новин. Прямий ефір (включення).

Рекомендована література

Бугрим В.В., Мащенко І.Г. Телебачення прямого ефіру: Навч. Посібник. – К. 1991.

Гоян В.В. Телевізійна інформаційна програма: типологічна характеристика, параметри діяльності журналіста. – К., 1999.

Кузнецов Г.В. Телевизионный журналист. – М., 1980.

Миллерсон Дж. Технология телевизионного производства.- М., 1974.

Москаленко А.З., Губернський Л.В., Іванов В.Ф. / Основи масово-інформаційної діяльності: Підручник / Київ, ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 1999. —634 с.

Новина в журналістиці / Бібліотека журналіста міжнародника / Анатолій Чічановський / Київ, “Грамота 2003”.

Різун В.В. Загальна характеристика масовоінформаційної діяльності. Лекція перша. / Київський національний університет імені Тараса Шевченка. —К., 2000.


© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові