Тема1
ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ КУРСУ “ВИДАВНИЧА СПРАВА І РЕДАГУВАННЯ”
- видавнича справа як складова культури
- джерела вивчення курсу
Тема 2
РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧА СПРАВА В УКРАЇНІ В ІСТОРИЧНОМУ КОНТЕКСТІ
- концепція виникнення і розвитку українського друкованого слова в контексті поширення друкарства у слов’янських народів
- вітчизняне видання в лещатах цензурних та партійно-адміністративних заборон і обмежень
Тема 3
ОСОБЛИВОСТІ Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧОЇ СПРАВИ В УКРАЇНІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
- передумови виникнення принципово нової ситуації в журналістській ів видавничій справі
- Закон України “Про видавничу справу”: здобутки і втрати
Тема 4
ОРГАНІЗАЦІЯ І СТРУКТУРА РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧОГО ПІДРОЗДІЛУ В УМОВАХ РИНКУ
- типи видавництв
- видавничі структури
- порядок створення і юридичної реєстрації сучасного міні-видавництва
Тема 5
ПРОБЛЕМИ РОЗРОБКИ ВИДАВНИЧОЇ ПРОГРАМИ ТА ЇЇ ВПРОВАДЖЕННЯ
- пошук авторів і рукописі: проблема поєднання критеріїв художнього, естетичного і комерційного
- зміни читацьких смаків і реакція на них газетно-журнального і книжкового ринку
- видання “для діла” і “для розваги”
- журнально-книжкова розкладка сьогодні6 тенденції і проблеми
- “безпрограшні теми” і замовні видання
Тема 6
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧОГО ПРОЦЕСУ
- тематичний план і видавничий “портфель”
- замовні і самопливні рукописи та порядок роботи з ними
- етапи роботи видавництва й редактора з автором
- вимоги до прийому від авторів текстових та ілюстративних оригіналів (файлів) для редакційної роботи
Тема 7
РЕДАКЦІЙНИЙ ЕТАП РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧОГО ПРОЦЕСУ
- рецензування рукопису і редакційний висновок
- основи роботи редактора з рукописом
Тема 8
ВИРОБНИЧИЙ ЕТАП РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧОГО ПРОЦЕСУ
- підготовка видавничого оригіналу до набору
- технічна розмітка рукопису
- порядок проходження версток
- коректура у видавничій справі
- способи підготовки видавничих версток до поліграфічного відтворення
- робота з плівками
- методика підрахунку обліково-видавничих аркушів
Тема 9
ЗАКЛЮЧНИЙ ЕПАП РЕДАКЦІЙНО-ВИДАВНИЧОГО ПРОЦЕСУ
- звірка чистих аркушів
- кольороподіл ілюстративного матеріалу
- сигнальний примірник
Тема 10
ЗОВНІШНЯ СТРУКТУРА ВИДАННЯ
- книжковий блок
- форзаци та їх види
- обкладинка, оправа, суперобкладинка; види оправ
- футляр
- електронна книга
Тема 11
ВНУТРІШНЯ СТРУКТУРА ВИДАННЯ
- вхідні і вихідні сторінки (поняття про авантитул, розгорнутий титул, зворот титулу, реквізит)
- основний текст
- додатковий текст (документи, довідкові таблиці, редакції та варіанти творів)
- додатковий текст (вступна стаття, передмова, післямова, коментарі, примітки, покажчики, колонтитули)
Тема 12
ІНФОРМАЦІЙНО-ПОВІДОМЛЮЮЧИЙ АППАРАТ ВИДАННЯ
- текстове заповнення авантитулу, титулу та його звороту (посвяти; надзаголовні, заголовні, підзаголовні дані; дані про автора;
- текстове заповнення завершальної сторінки видання (надвипускні, випускні дані)
- анотована каталожна картка (вимоги до складання бібліографічного опису, анотації та індексації; сучасні тенденції в оформленні каталожної картки)
Тема 13
ХУДОЖНЬО-ТЕХНІЧНЕ ОФОРМЛЕННЯ ВИДАННЯ
- основні стандартні і нестандартні формати видань
- зовнішнє оформлення видання (обкладинки, форзаци, суперобкладинки)
- внутрішнє оформлення видання (штуц-титули, фронтисписи, спуски і заставки, заголовні літери, ілюстративний матеріал в підбір тексту і методом вклейки
- особливості оформлення серійний і багатотомних видань
Тема 14
ВИДАВНИЧИЙ ДОГОВІР
- видавничий договір
- авторський гонорар; методика визначення ставок авторської винагороди за власний текст, переклад, редагування, коректору, упорядкування
Тема 15
ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ВИДАВНИЦТВА З ПОЛІГРАФІЧНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
- калькуляція на ціну видання; способи і етапи оплати поліграфічних послуг
- папір і поліграфічні матеріали
Тема 16
СКЛАДОВІ ВИАВНИЧОЇ СОБІВАРТОСТІ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ЗНИЖЕННЯ
- загальна методика визначення видавничо-поліграфічних витрат і обчислення суми покриття видатків
- специфіка бухгалтерської звітності у видавничій справі
Тема 17
ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДАВНИЧОЇ ПРОДУКЦІЇ В КРИЗОВИХ УМОВАХ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ
- найпоширеніші хиби в менеджменті й маркетингу
- взаємовідносини редактора-видавця з державними і комерційними дистрибуторвами газетно-журнальної і книжкової продукції
- пошук потенційного споживача друкованого слова
- міжнародні книжкові ярмарки як спосіб утвердження видання у світовому книговидавничому просторі
Тема 18
МІЖНАРОДНІ “ПАСПОРТНІ ДАНІ” УКРАЇНСЬКИХ ВИДАНЬ
- найголовніший міжнародний стандарт книги - ISBN і порядок його присвоєння виданням, випущеним в Україні
- найголовніший міжнародний стандарт періодичного видання – ISSN і порядок його присвоєння виданням, випущеним в Україні
- нова система штрихового кодування видавничої продукції та порядок замовлення і виготовлення майстер-файлів штрихкодових позначок
Тема 19
ЗАГАЛЬНА МЕТОДИКА РЕДАГУВАННЯ АВТОРСЬКОГО РУКОПИСУ
- версточний і екранний способи роботи з виправленим текстом
- етапи зчитування і вичитування
- елементи тексту, що вимагають подвоєної уваги
- особливості звірки правленого тексту у першій та другій верстках
Тема 20
ЗАГАЛЬНА МЕТОДИКА РЕДАКТОРСЬКОЇ ПРАВКИ НА ЕТАПІ ПІДПИСАННЯ ВЕРСТКИ ДО ДРУКУ
- поняття про технічне скорочення
- перевірка структури видання в змісті і тексті
- доведення величини тексту до планового обсягу і кратності обліково-видавничого аркуша; проблема завершального “піваркуша” та “чверть аркуша”
- компенсація правки методом створення скороченого варіанту думки, розгінки тексту чи створення додаткових абзаців
- проблема “висячих” рядків з переносами, що повторюються.
Тема 20
ЗАГАЛЬНА МЕТОДИКА РОБОТИ РЕДАКТОРА З ОРИГІНАЛ-МAКЕТОМ
- види оригінал-макетів; переваги й недоліки “біловика” та плівкового варіанту
- проблема нерозмічених “спусків”
- порядок звірки плівок і можливі правки в них
- типові випадки помилок на етапі роботи з плівками
- вимоги поліграфічних підприємств до якості оригінал-макетів, підготовлених видавництвами
Тема 21
ВИДИ РЕДАКТОРСЬКОЇ ПРАВКИ
- правка-скорочення
- правка-вичика
- правка-переробка
- перевірка фактичної достовірності тексту
Тема 22
ВИДАВНИЧА ЕТИКА
- зміни у взаємостосунках редактора, видавництва і автора
- про межі втручання в авторський текст
ТЕМА 23
ПІДСУМКОВА
© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові