Поняття моделі. Класифікація інформаційних моделей за Ф.Сібертом, В Шраммом та Т.Пітерсоном. Авторитарна модель. Радянська (комуністична) модель. Лібертаріанська модель. Модель соціальної відповідальності. Модель “Об’єктивного репортажу”. Класифікація моделей російськими дослідниками. Поділ преси на “якісну” і “таблоїдну”.
Класифікація друкованих видань за Державним стандартом України “Видання. Основні види. Терміни та визначення. ДСТО 3017-95”. Види видань за цільовим призначенням. Поділ видань за аналітико-синтетичним переробленням інформації. Класифікація видань за інформаційними знаками та за матеріальною конструкцією. Періодичні і продовжувані видання.
Моделі загальнодержавних і регіональних ЗМІ.. Модель місцевих ЗМІ. Державні й комерційні ЗМІ. Моделі дитячих і молодіжних засобів масової інформації. Інформаційна модель спеціалізованих журналістських видань. Врахування інтересів споживачів інформації підчас моделювання засобів масової інформації.
Структура й організація радіомовлення у Великій Британії. Органи контролю за радіомовленням. ВВС і парламентська діяльність. ВВС 1 і ВВС 2. Радіо 1, 2, 3, 4 і 5. Тематична спрямованість та інформаційна наповненість радіопрограм. Структура ВВС. Дирекція мовлення. Виробнича дирекція. Дирекція новин. Дирекція закордонного мовлення. Дирекція ресурсів. Загальний центр. Незалежне радіомовлення.
Державне і комерційне телебачення. Національна телекомпанія України. УТ-1, УТ-2, УТ-3. Структура каналів НТКУ. СТБ. ICTV. Новий канал. Студія “1+1”. Поняття суспільного телебачення та основні принципи його існування. Документи Ради Європи з проблем суспільного мовлення. Суспільне телебачення Росії. Суспільне телебачення США. Організація суспільного мовлення у Німеччині. Досвід розвитку мовлення у Великобританії. Концепція суспільного телебачення у Швейцарії. Перспективи розвитку суспільного мовлення в Україні.
Визначення інформаційного агентства. Місце інформаційних агентств в системі засобів масової інформації. Інформаційні агентства світу. Агенційна журналістика України. Модель державного і комерційного інформаційного агентства. Укрінформ. УНІАН.
Зародження Інтернету. Створення “Всесвітньої павутини”. Інтернет як засіб масової комунікації. Ресурси українського сегмента мережі Інтернет. Традиційні засоби масової інформації в Інтернеті. Самостійні ЗМІ он-лайн.
Загальна картина інформаційного простору України. Тенденції розвитку друкованих ЗМІ. Шляхи розвитку електронних ЗМІ. Система засобів масової інформації Великобританії. Друковані видання. Телебачення. Радіомовлення.
© Інститут журналістики. Усі права застережені
Посилання на матеріали цього видання під час їх цитування обов'язкові